بهترین استراتژی ها برای مدیریت کلاس آنلاین

بیگ بلو باتن

بهترین استراتژی ها برای مدیریت کلاس آنلاین

 مدیریت کلاس آنلاین :

با ترویج استفاده از کلاس های آنلاین، مدیریت این کلاس ها به شیوه ای بهینه به چالشی برای مدرسان تبدیل شده است. مدیریت صحیح کلاس آنلاین به عوامل متعددی وابسته می باشد. مدیریت این کلاس ها،  باید به شیوه ای باشد که نیاز مدرسان و دانش آموزان را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد. با استفاده از امکاناتی که نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین در اختیار مدرسان قرار می دهند، مدیریت کلاس های آنلاین ساده تر گردیده است. یکی از این نرم افزارها، بیگ بلو باتن می باشد که در این مقاله به بررسی امکانات آن در خصوص مدیریت کلاس آنلاین می پردازیم. در این مقاله، بهترین شیوه مدیریت کلاس های آنلاین را متناسب با هر گروه سنی بیان می کنیم. پس اگر شما هم می خواهید با روش های مدیریت کلاس آنلاین بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مدیریت کلاس آنلاین برای گروه سنی 4 تا 6 سال :

دانش آموزان در این بازه سنی بیشتر با بازی، مسائل مختلف را یاد می گیرند. به همین دلیل برای مدیریت بهتر این دانش آموزان، استفاده از ابزارهای بازی ضروری است. شما می توانید از اولیای دانش آموزان بخواهید تا مداد رنگی، وسایل مورد نیاز برای ساخت کاردستی و … را برای دانش آموزان تهیه نمایند. سپس از این موارد برای تدریس در کلاس های آنلاین استفاده کنید. به طور مثال، برای آموزش حیوانات مختلف به دانش آموزان، از آن ها بخواهید تصویر آن ها را نقاشی کنند و یا با کاردستی آن را بسازند. سپس با استفاده از نرم افزار بیگ بلو باتن، به آن ها اجازه به اشتراک گذاری صدا و تصویرشان را بدهید تا بتوانند در خصوص اشکالی که ساخته اند، توضیحات لازم را ارائه نمایند.

قصه گویی، از دیگر مواردی است که می توانید برای مدیریت کلاس آنلاین در این بازه سنی از آن استفاده نمایید. به عبارت دیگر، معلمان می توانند قبل از شروع کلاس آنلاین، داستان های مختلف را برای آموزش به کودکان انتخاب نمایند و عکس ها و    اسلایدهایی را متناسب با داستان در نظر گرفته شده پیدا کنند و آن ها را در اپلیکیشن بیگ بلو باتن آپلود نمایند. سپس با شروع شدن کلاس، داستان مورد نظر را برای کودکان شرح دهند. علاوه بر عکس و اسلاید، شما می توانید فیلم های متفاوتی را نیز در این نرم افزار آپلود کرده و به دانش آموزان نمایش دهید.

مدیریت کلاس آنلاین

مدیریت کلاس های آنلاین برای گروه سنی 6 تا 10 سال :

دانش آموزان در این سنین می توانند کارهای مختلفی انجام دهند و مشتاقند تا آن ها را با سایرین به اشتراک بگذارند. به همین دلیل، شما می توانید با استفاده از نرم افزار بیگ بلو باتن، به آن ها اجازه به اشتراک گذاری صدا و تصویرشان را بدهید تا آنچه را که آموخته اند ارائه داده و با سایرین به اشتراک بگذارند. شما همچنین می توانید به آن ها اجازه دسترسی مشترک به تخته وایت برد را بدهید تا از آموزش لذت ببرند.

مدیریت کلاس آنلاین برای گروه سنی 10 تا 18 سال :

برای این دسته از دانش آموزان، می توانید با استفاده از ابزارهای دیجیتال، کتاب های درسی را به صورت الکترونیکی درآورده و آن ها را با استفاده از نرم افزار بیگ بلو باتن با سایرین به اشتراک بگذارید. برای این منظور باید قابلیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش را در نرم افزار بیگ بلو باتن فعال کنید. برای این دسته سنی از دانش آموزان می توانید از تمامی امکانات نرم افزار بیگ بلو باتن استفاده نمایید. به طور مثال می توانید نظر سنجی برگزار نموده و از دانش آموزان در مورد مسائل مختلف نظر خواهی کنید. همچنین می توانید سوالات متفاوتی را طراحی نموده و از دانش آموزان کوییز بگیرید و سطح علمی آن ها را محک بزنید.

مدیریت کلاس آنلاین

 شما همچنین می توانید موضوعات متفاوتی را انتخاب نموده و از دانش آموزان بخواهید درباره آن ها در کلاس آنلاین صحبت نمایند. علاوه بر موارد ذکر شده می توانید دانش آموزان را به گروه های مختلف تقسیم کرده و برای هر یک از گروه ها یک اتاق استراحت تعریف نموده و از دانش آموزان بخواهید تا کارهای درسی را به صورت گروهی انجام دهند. همچنین می توانید از طریق پنجره چت خصوصی به هر یک از دانش آموزان بازخورد مناسب ارائه دهید.

مدیریت کلاس آنلاین برای گروه سنی 18 سال و بالاتر :

دانش آموزان در این گروه سنی می توانند به خوبی از اینترنت و قابلیت های آن استفاده نمایند. به همین دلیل می توانید از آن ها بخواهید تا در خصوص موارد درسی و یا سایر موارد مرتبط در اینترنت جست و جو نموده و ارائه ای را در قالب پاورپوینت آماده نمایند. سپس در کلاس آنلاین، از آن ها بخواهید تا پاورپوینت های خود را با سایرین به اشتراک بگذارند و آنچه را که آموخته اند به سایرین نیز آموزش دهند. با این روش می توانید میزان تعامل دانش آموزان در کلاس آنلاین را نیز افزایش دهید.

مدیریت کلاس آنلاین

سخن پایانی :

در این مقاله به بررسی روش هایی برای مدیریت کلاس آنلاین پرداختیم. همان گونه که ذکر شده متناسب با گروه های سنی مختلف، باید روش های متفاوتی را برای مدیریت کلاس های آنلاین در نظر گرفت. با توجه به موارد ذکر شده، مشخص است که استفاده از نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین مانند بیگ بلو باتن تا چه حد می تواند در مدیریت کلاس آنلاین موثر باشد. چرا که این نرم افزار امکانات متفاوتی نظیر به اشتراک گذاری صفحه نمایش، استفاده از تخته وایت برد، تعریف اتاق استراحت، قابلیت به اشتراک گذاری صدا و تصویر و … را در اختیار مدرسان و دانش آموزان قرار می دهد. به همین دلیل امروزه بیشتر مدارس و آموزشگاه ها از این نرم افزار برای برگزاری کلاس های آنلاین خود استفاده می کنند.

کلاسینار یکی از نمایندگان معتبر فروش بیگ بلو باتن در ایران می باشد. شما عزیزان می توانید برای خرید بیگ بلو باتن به وب سایت کلاسینار مراجعه نموده و متناسب با نیاز خود از میان پلن های مختلف، گزینه مناسب را برای خود انتخاب نمایید. بنابراین برای برگزاری کلاس خصوصی آنلاین خود همین امروز به وب سایت کلاسینار مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *