بهترین نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین؛ پلتفرم و نرم افزار کلاس مجازی

بهترین نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین

بهترین نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین؛ پلتفرم و نرم افزار کلاس مجازی

در دهه گذشته، نحوه ‌ی انتقال دانش و یادگیری به شکل چشم گیری تغییر کرده است. آموزش آنلاین، به ‌عنوان یک ابزار قدرتمند، به اساتید و دانشجویان این امکان را می ‌دهد تا به صورت موثرتری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در این راستا، انتخاب بهترین پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین امری حیاتی محسوب می شود.

تا علاوه بر تجربه یک رابط کاربری ساده و کاربردی، بتوان به بهترین شکل ممکن از این برنامه ها و پلتفرم های برگزاری کلاس آنلاین بهره برد. این مقاله به بررسی جامع به روزترین پلتفرم ‌ها و ابزار های برگزاری و مدیریت کلاس آنلاین می ‌پردازد.

از BigBlueButton و Adobe Connect و اسکای روم گرفته تا Zoom و Google Classroom، هر یک از این ابزار ها امکانات و قابلیت‌ های منحصر به فردی دارند که به ارتقاء فرآیند آموزشی و ارتباط موثر بین اعضای جامعه آموزشی کمک می ‌کنند.

این مقاله به دقت به بررسی هر یک از این پلتفرم ‌ها می ‌پردازد تا اساتید و مدرسان بتوانند ابزار مناسبی را برای برگزاری کلاس‌ آنلاین خود انتخاب کنند و تجربه یادگیری بهتری برای دانشجویان را فراهم آورند. در ادامه همراه کلاسینار باشید تا بیشتر به این نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین بپردازیم.

 

بیگ بلوباتن( BigBlueButton )

بهترین نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین

بیگ بلوباتن یک نرم افزار منبع باز است که برای برگزاری کلاس‌ ها و کنفرانس‌ های آنلاین طراحی شده است. بیگ بلوباتن به شما این امکان می ‌دهد که با دیگران در محیطی صوتی و تصویری ارتباط برقرار کنید و از امکانات مختلفی مانند چت، اشتراک گذاری فایل، ویدیو، صفحه نمایش، تخته وایت برد، نظرسنجی، یادداشت، ترجمه و ضبط ابری بهره ببرید.

بیگ بلوباتن با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و امن، کیفیت بالایی را در ارتباطات خود ارائه می ‌دهد و مصرف کمی از پهنای باند دارد. بیگ بلوباتن از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ سازمان و موسسه آموزشی در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌ اند.

بیگ بلوباتن دارای تعرفه‌ های مختلف برای سرویس آموزشی است که شما می ‌توانید بر اساس نیاز و بودجه خود از آن‌ ها انتخاب کنید. بیگ بلوباتن همچنین راهنمای استفاده از نرم افزار خود را در سایت خود قرار داده است که شما می ‌توانید با مطالعه آن‌ ها به راحتی از بیگ بلوباتن استفاده کنید.

بیگ بلوباتن یک نرم افزار جهانی است که با هدف گسترش آموزش مجازی توسعه داده شده است. همچنین کلاسینار با استفاده از سیستم بیگ بلوباتن توانسته کلاس های با کیفیت و مقرون به صرفه ای را برای انواع موسسات و آموزشگاه ها تهیه نماید.

به دلیل وجود تحریم های اقتصادی و نبود دانش کافی برای راه اندازی کلاس آنلاین بر بستر بیگ بلوباتن خیلی از مدیران و اساتید به دنبال راهی هستند که بتوانند از این نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین استفاده کنند. کلاسینار با داشتن تیم مجرب و حرفه ای توانسته این امکان را برای کاربران فراهم سازد. شما می تواند برای تهیه پکیچ و برگزاری کلاس آنلاین خود به بخش کلاس آنلاین بیگ بلوباتن در وبسایت رسمی کلاسینار مراجعه کنید.

 

ادوبی کانکت( Adobe Connect )

بهترین نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین

ادوبی کانکت از سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از آن استفاده کرده ‌اند. ادوبی کانکت دارای تعرفه‌ های مختلف برای سرویس آموزشی، کسب و کار و شخصی است که شما می ‌توانید بر اساس نیاز و بودجه خود از آن‌ ها انتخاب کنید.

ادوبی کانکت همچنین راهنمای استفاده از نرم افزار خود را در سایت خود قرار داده است که شما می ‌توانید با مطالعه آن‌ ها به راحتی از ادوبی کانکت استفاده کنید. ادوبی کانکت یک نرم افزار جهانی است که با هدف گسترش آموزش و همکاری مجازی توسعه داده شده است.

 

اسکای روم( Skyroom )

بهترین نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین

اسکای روم یک پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین ایرانی است که به شما امکان می ‌دهد که با دیگران در محیطی صوتی و تصویری ارتباط برقرار کنید. شما می ‌توانید با اسکای روم وبینار آنلاین، جلسه، کلاس، کنفرانس و رویداد  های خود را برگزار کنید و از امکانات مختلفی مانند چت فارسی، اشتراک دسکتاپ، وایت برد و ضبط ابری بهره ببرید.

اسکای روم با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و امن، کیفیت بالایی را در ارتباطات خود ارائه می ‌دهد و مصرف کمی از پهنای باند دارد. اسکای روم از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۵۰ هزار برگزار ‌کننده و بیش از ۲۷ میلیون شرکت ‌کننده در رویداد های اسکای روم شرکت کرده‌ اند.

اسکای روم دارای تعرفه‌ های مختلف برای سرویس آموزشی است که شما می ‌توانید بر اساس نیاز و بودجه خود از آن‌ ها انتخاب کنید. اسکای روم همچنین راهنمای استفاده از سرویس خود را در سایت خود قرار داده است که شما می ‌توانید با مطالعه آن‌ ها به راحتی از اسکای روم استفاده کنید. اسکای روم یک پلتفرم ایرانی است که با توجه به نیازهای کاربران خود سرویس‌های متنوع و با کیفیتی را ارائه می ‌دهد.

 

سرویس کلاس گوگل( Google Classroom )

بهترین نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین

گوگل کلاس یک سرویس وب رایگان است که توسط گوگل برای مدارس ایجاد شده‌ است و هدف آن ساده ‌سازی ایجاد، توزیع و تعیین تکالیف است. گوگل کلاس به شما امکان می ‌دهد که با دیگران در محیطی صوتی و تصویری ارتباط برقرار کنید و از امکانات مختلفی مانند چت، اشتراک گذاری فایل، ویدیو، صفحه نمایش، تخته وایت برد، نظرسنجی، یادداشت، ترجمه و ضبط ابری بهره ببرید.

گوگل کلاس با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و امن، کیفیت بالایی را در ارتباطات خود ارائه می ‌دهد و مصرف کمی از پهنای باند دارد. گوگل کلاس از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون معلم و دانش‌ آموز در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌ اند. گوگل کلاس یک سرویس جهانی است که با هدف گسترش آموزش مجازی توسعه داده شده است.

 

زوم( Zoom )

بهترین نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین

زوم یک پلتفرم آنلاین است که به شما امکان می ‌دهد که با دیگران در محیطی صوتی و تصویری ارتباط برقرار کنید. شما می ‌توانید با زوم جلسه، کنفرانس، وبینار آنلاین، کلاس و رویداد برگزار کنید و از امکانات مختلفی مانند چت، اشتراک گذاری فایل، ویدیو، صفحه نمایش، تخته وایت برد، نظرسنجی، یادداشت، ترجمه و ضبط ابری بهره ببرید.

زوم با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و امن، کیفیت بالایی را در ارتباطات خود ارائه می ‌دهد. زوم از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌ اند. زوم یک پلتفرم جهانی است که با هدف گسترش همکاری و ارتباط مجازی توسعه داده شده است.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد با معرفی بهترین نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین به شما در انتخاب بهترین پلتفرم برای استفاده آموزشی کمک کرده باشیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *