روش های مدیریت استرس در کلاس های مجازی

مدیریت استرس در کلاس های مجازی

روش های مدیریت استرس در کلاس های مجازی

روش های دیگر برای مدیریت استرس در کلاس های مجازی :

شیوع ویروس کرونا، موجب گردید تا استفاده از کلاس های آنلاین بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. به دلیل نوین بودن این شیوه آموزشی، معلمان و دانش آموزان با برخی چالش های جدید روبرو گردیدند. استرس دانش آموزان به هنگام شرکت در کلاس ها و آزمون های مجازی یکی از این مهم ترین چالش ها بود. به طوری که برخی دانش آموزان به دلیل جدید بودن محیط آموزش مجازی، به هنگام حضور در کلاس های آنلاین دچار استرس می شدند. ما در کلاسینار قبلا در مورد کنترل استرس صحبت کردیم و حالا دوباره برای کترل این امر بیشتر صحبت می کنیم.

در این شرایط بسیار مهم است که معلمان و مدرسان با به کارگیری  روش های مختلف بتوانند استرس دانش آموزان را مدیریت و کنترل نمایند. چرا که این استرس می تواند بر کیفیت یادگیری دانش آموزان بسیار تاثیرگذار باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به بررسی روش هایی برای مدیریت استرس در کلاس های مجازی بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با روش های مدیریت استرس در کلاس آنلاین آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مدیریت استر

قبل از شروع کلاس آنلاین، یک چک لیست کامل تهیه نمایید :

یکی از روش هایی که می تواند برای مدیریت استرس در کلاس های مجازی مورد استفاده قرار بگیرد این است که قبل از شروع کلاس، چک لیستی از اقداماتی که دانش آموزان باید در کلاس انجام دهند آماده نموده و آن را با دانش آموزان به اشتراک بگذارید. این کار می تواند به کاهش استرس دانش آموزان کمک نماید. چرا که اگر دانش آموزان قبل از شروع کلاس آنلاین بدانند که در کلاس قرار است چه مواردی ذکر شود و به چه ابزارهایی نیازمندند، آن ها را از قبل آماده می کنند. بنابراین در کلاس آنلاین آرامش بیشتری خواهند داشت و دچار استرس نمی شوند.

به طور مثال، معلمان می توانند قبل از شروع کلاس، اعلام نمایند که در این جلسه قرار است که همه دانش آموزان صدا و تصویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. در این صورت دانش آموزان می توانند قبل از شروع کلاس میکروفون و وبکم خود را تست نموده و در صورت وجود هر گونه ایراد آن را برطرف نمایند تا در کلاس آنلاین دچار مشکل نشوند و استرسی به آن ها وارد نشود.

امروزه به لطف توسعه نرم افزارهای مختلف مانند بیگ بلو باتن که برای برگزاری کلاس آنلاین ایجاد شده اند، شما می توانید قابلیت های مختلفی را در کلاس آنلاین داشته باشید. تنها کافیست قبل از شروع کلاس، به دانش آموزان در خصوص مواردی که می خواهید در کلاس آنلاین از آن ها استفاده کنید آگاهی های لازم را بدهید. در این صورت، دانش آموزان در مواجه با آن ها کمتر دچار استرس می گردند.

در هنگام شروع کلاس آنلاین، با دانش آموزان صحبت کنید :

در شروع کلاس، هنگامی که هر یک از دانش آموزان به کلاس یا وبینار آنلاین وارد می شوند، به آن ها سلام کرده و خوش آمد بگویید. این کار باعث می شود تا کلاس آنلاین جوی صمیمی تر پیدا کند و استرس دانش آموزان کمتر گردد. اگر تغییر خاصی در هر یک از دانش آموزان می بینید می توانید با او درباره آن تغییر صحبت نمایید. به طور مثال اگر از دانش آموزی خواستید که تصویر خود را  با سایرین به اشتراک بگذارد و متوجه شدید که مدل موی او تغییر کرده است به او بگویید که متوجه این تغییر شده اید و او را تحسین نمایید. دقت کنید که بهتر است به دانش آموزانی که استرس بیشتری دارند، بیشتر توجه نمایید تا بیشتر بتوانند با کلاس ارتباط برقرار نمایند.

مدیریت استرس در کلاس های مجازی

با دانش آموزان در ارتباط باشید :

برای مدیریت استرس در کلاس های مجازی، بهتر است ارتباط خود را در طول کلاس آنلاین با دانش آموزان حفظ نمایید. نرم افزار بیگ بلو باتن، امکانات مختلفی را برای ارتباط با دانش آموزان در اختیار شما قرار می دهد. به طور مثال، شما می توانید در نرم افزار بیگ بلو باتن، یک یا چندین اتاق استراحت تعریف نمایید. با این کار می توانید دانش آموزان را به گروه های کوچک تر تقسیم نموده و به هر گروه در اتاق های استراحت جداگانه وظیفه ای را محول نمایید. به طور مثال می توانید برای هر یک از گروه ها ویدیویی را پخش کرده و سپس از آن ها بخواهید تا درباره آن با سایر اعضا کلاس صحبت نمایند. دقت نمایید که برای کاهش استرس دانش آموزان از ایجاد جو رقابتی بین گروه های مختلف بپرهیزید.

مفاهیم آموزشی را با بازی تلفیق کنید :

سعی کنید در آموزش موارد درسی از ابزارهای سرگرم کننده استفاده نمایید. این مورد می تواند برای مدیریت استرس دانش آموزان در سنین پایین بسیار موثر باشد. همچنین سعی نمایید دانش آموزان را با قابلیت های مختلف نرم افزار بیگ بلو باتن آشنا نمایید. به طور مثال در کلاس آنلاین خود نظرسنجی برگزار کنید و در آن سوالات مختلفی را مطرح نموده و از دانش آموزان بخواهید تا درباره سوالات اظهار نظر نمایند.

استراحت دادن به دانش آموزان را در کلاس آنلاین فراموش نکنید :

استراحت دادن به دانش آموزان می تواند به آن ها کمک نماید تا مجددا برای ادامه کلاس آماده شوند. از دانش آموزان بخواهید برای چند دقیقه از پشت سیستم های خود بلند شوند و چیزی بخورند و یا کمی ورزش نمایند. اگر کلاس درس شما بیش از یک ساعت می باشد حتما به دانش آموزان استراحت دهید.

مدیریت استرس در کلاس های مجازی

سخن پایانی :

در این مقاله به بررسی روش هایی برای مدیریت استرس در کلاس های مجازی پرداختیم. همان گونه که اشاره شد اپلیکیشن بیگ بلو باتن می تواند به شما برای برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان کمک نماید. استفاده از اپلیکیشن بیگ بلو باتن بسیار ساده می باشد. به طوری که شما می توانید بر روی هر مرورگری آن را اجرا نمایید و نیازی به نصب برنامه اضافی ندارید. سادگی استفاده از این نرم افزار موجب می گردد تا دانش آموزان به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار نموده و کمتر دچار استرس گردند. وب سایت کلاسینار پلن های مختلفی را برای استفاده از نرم افزار بیگ بلو باتن طراحی نموده است. به همین دلیل شما می توانید برای خرید بیگ بلو باتن و یا اجاره وبینار به وب سایت ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *