ورژن جدید بیگ بلوباتن BigBlueButton نسخه 2.5

بیگ بلو باتن جدید

ورژن جدید بیگ بلوباتن BigBlueButton نسخه 2.5

مدیریت آسان تر اتاق های مجزا

به عنوان یک معلم، شما می خواهید کلاس آنلاین یا وبینار آنلاین خود را با موفقیت راه اندازی و اجرا کنید و تلاش برای مدیریت آن را به حداقل برسانید و حداکثر زمان را برای تعامل با دانش آموزان خود در اختیارتان قرار دهید.

BigBlueButton نسخه 2.5 با مدیریت آسان ‌تر اتاق های مجزا ( Breakout )، تعامل بیشتر و تجزیه و تحلیل یادگیری به ‌روز شده، منتشر شده است.

پروژه  بیگ بلو باتن مفتخر است که انتشار بیگ بلو باتن در پاییز 2022 (به طور خلاصه نسخه 2.5) را اعلام کند. در ورژن 2.5، مدیریت کلاس آنلاین و وبینار آنلاین خود، مشارکت دادن دانش آموزان و دسترسی به عملکرد آنها در طول کلاس آنلاین را برای شما مربی آسان تر می کنیم.

بیگ بلو باتن یک محصول جهانی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل تطبیق پذیری آن، برای هر نوع مربی و محیط آموزشی مناسب است. هنگام استفاده از اصطلاح “آموزگار”، منظور ما هر کسی است که تجربه آموزش آنلاین را برای عده ای داشته باشد، از جمله معلمان، اساتید  و مربیان.

یک نمای کلی ویدیویی درباره چیزهای جدید در بیگ بلو باتن 2.5 را می‌توانید در زیر مشاهده کنید! و برای اجاره وبینار ویا کلاس آنلاین می توانید اینجا کلیک کنید. لینک پیچ خرید بیگ بلو باتنکلاسینار

ارسال پیام به اتاق های مجزا

ارسال پیام به اتاق های مجزا

برای برقراری ارتباط با دانش‌ آموزانتان خسته ‌کننده است که به اتاق‌های جدایی بروید. اکنون می‌توانید یک پیام اعلان به همه اتاق‌هایی که جدا از هم هستند ارسال کنید، و به آنها اطلاع دهید که تا بسته شدن اتاق‌ها چقدر زمان برای همکاری باقی مانده است.

BigBlueButton نسخه 2.5

زمان‌های اتاق مجزا را تغییر دهید

اکنون، می‌توانید زمان اتاق‌های جدا از هم را به هر چیزی که دوست دارید، به‌روزرسانی کنید، چه با تایپ مدت زمان به صورت دستی یا با استفاده از فلش‌های کناری.

 

استفاده مجدد از اطلاعات اتاق های مجزا

BigBlueButton اکنون به یاد می‌آورد که کدام دانش‌آموز در هر اتاق در کلاس آنلاین یا وبینار آنلاین شما حضور داشته است. اکنون، می‌توانید دوباره از آنها برای گروه ‌بندی مجدد تیم‌ها استفاده کنید.

 

تعامل بهبود یافته

ما می دانیم که جذب دانش آموزان یکی از بزرگترین چالش هایی است که شما با آن روبرو هستید. و به همین دلیل، ما قصد داریم به افزایش آن کمک کنیم. جدیدترین به روز رسانی شامل اضافه شدن موارد زیر است:

پاسخ های نظرسنجی چند گزینه ای

در ورژن جدید وقتی یک نظرسنجی ایجاد می کنید، می‌توانید به دانش‌آموزان این اجازه را بدهید که چند گزینه را به عنوان پاسخ انتخاب کنند. به عنوان مثال، اگر چندین گزینه را با یک استخر A، B، C، D فعال کنید، دانش‌آموز می‌تواند با انتخاب A و C پاسخ دهد. پاسخ او را به صورت «A،C» خواهید دید.

ارزیابی بصری با استفاده از تخته سفید چند کاربره

موضوعی که در داخل و خارج از کلاس آنلاین و وبینار آنلاین وجود دارد انطباق است. یعنی تحت تاثیر تصمیمات دیگران قرار گرفتن. این می تواند برای فرآیند یادگیری مضر باشد، و حتی بهترین تجزیه و تحلیل ها نمی توانند تشخیص دهند که آیا کسی که پاسخ مناسب را انتخاب کرده است، واقعاً می دانسته که آن را انتخاب کرده یا خیر. برای تسهیل بیشتر در این امر، نظرسنجی ما نتایج را در حین ارسال نشان نمی دهد، و علاوه بر این به درخواست مربیان، اکنون به شما اجازه می دهیم مکان نماهای دانش آموزان را از یکدیگر پنهان کنید.

BigBlueButton نسخه 2.5

به عنوان مثال یک کلاس آنلاین جغرافیا را در نظر بگیرید. ممکن است بگویید: “همه نشانگر خود را روی نقشه به سمت یونان حرکت دهند”، و به دانش آموزان این اجازه را می دهید تا بدون تقلب کردن عمل کنند و به افزایش ارزش ارزیابی کمک می کند.

 

 

در تصویر بالا، معلم همه نشانگرهای ماوس را می بیند، اما دانش آموزان فقط نشانگرهای خود را می بینند.

 

 

ارزیابی بهبود یافته

وقتی دانش‌آموزان با استفاده از شکلک‌ها (مانند بالا بردن دست‌ها) به نظرسنجی‌ها پاسخ می‌دهند، BigBlueButton امتیاز فعالیت آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند تا به شما نشان دهد چه کسانی در کلاس آنلاین ممکن است به مشارکت بیشتری نیاز داشته باشند. نمره پایین فعالیت کم است، نمره بالا فعالیت زیاد است. ما سه پیشرفت در داشبورد تجزیه و تحلیل یادگیری ایجاد کرده ایم:

BigBlueButton نسخه 2.5

نمای خط زمانی

شما یک نمای خط زمانی جدید دارید که یک تصویر کوچک از هر اسلاید به همراه همه شکلک‌ها (مانند دست‌های بلند شده) را نشان می‌دهد. آیا در پایان کلاس آنلاین هستید و می‌خواهید نکات کلیدی را مرور کنید و از خود می‌پرسید که دانش‌آموزان در کدام اسلاید بیشترین دست را بالا برده‌اند؟ نمای تایم لاین دقیقاً این را به شما می گوید.

BigBlueButton نسخه 2.5

کارت امتیازی

اکنون می توانید روی نام هر دانش آموزی کلیک کنید تا ببینید BigBlueButton چگونه امتیاز فعالیت آن دانش آموز را محاسبه می کند.

کارت امتیازی BigBlueButton نشان می دهد که چگونه سطح فعالیت یک دانش آموز محاسبه شده است.

دانلود تجزیه و تحلیل

یکی از ویژگی هایی که بیشترین درخواست را داشت، امکان دانلود تجزیه و تحلیل بود. اکنون می توانید تجزیه و تحلیل را در هر زمان به عنوان یک فایل CSV دانلود کنید (که به راحتی در یک صفحه گسترده باز می شود)، به این معنی که دیگر نیازی به حضور دستی ندارید.

 

 

آن را امتحان کنید!

می توانید برای اجاره وبینار و استفاده از آخرین نسخه بیگ بلو باتن با مراجعه به سایت کلاسینار به نشانی  https://classinar.ir/bbb-server/ مراجعه کنید.

 

منبع باز تجاری پشتیبانی می شود

بر اساس پروژه GitHub، بیش از 160 توسعه دهنده در سراسر جهان – که بسیاری از آنها در شرکت های تجاری کار می کنند – در بهبود BigBlueButton کمک کرده اند. برای اجاره وبینار و گرفتن پشتیبانی می توانید وارد سایت کلاسینار شوید.

 

درباره BigBlueButton

BigBlueButton تنها کلاس آنلاین منبع باز جهان است. در ابتدا در یکی از دانشگاه های کانادا ایجاد شد و در Moodle Cloud طراحی شده است.

 

Canvas، Sakai، D2L، Jenzabar و Schoology و به 55 زبان در دسترس است، و آن را به برنامه کلاس آنلاین ترجیحی در بیش از 75٪ از سیستم عامل های LMS جهانی تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *