برخی از امکانات ویژه بیگ بلو باتن برای برگزاری کلاس های آنلاین

امکانات بیگ بلو باتن

برخی از امکانات ویژه بیگ بلو باتن برای برگزاری کلاس های آنلاین

امکانات ویژه بیگ بلو باتن

در گذشته آموزش حضوری تنها گزینه ممکن برای آموزش به دانش آموزان بوده است. امروزه و با روی کار آمدن آموزش مجازی، کلاس آنلاین محبوبیت بسیاری میان معلمان و دانش آموزان کسب نموده اند. علت محبوبیت کلاس های آنلاین این است که به خوبی توانسته اند. امکانات کلاس های حضوری را فراهم نمایند. به عبارت دیگر، در کلاس های آنلاین، معلمان و دانش آموزان نه تنها از تمامی امکانات کلاس های حضوری برخوردارند،بلکه با امکانات ویژه بیگ بلو باتن که باعث در اختیار داشتن امکانات بیشتری را نیز دارند.

توسعه اپلیکیشن های مختلف برای برگزاری کلاس آنلاین، موجب شده است تا به راحتی بتوان محیط آموزش حضوری را شبیه سازی نمود. چرا که این اپلیکیشن ها امکانات مختلفی را در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می دهند تا بتوانند راحت تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

یکی از برترین و کامل ترین اپلیکیشن ها برای برگزاری کلاس آنلاین، اپلیکیشن بیگ بلو باتن می باشد. این نرم افزار توانسته است تمامی نیازهای معلمان و دانش آموزان را در آموزش آنلاین برطرف نماید.و با امکانات ویژه بیگ بلو باتن به همین دلیل امروزه توسط بسیاری از مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

امکانات بیگ بلو باتن

طبق نظرسنجی های انجام شده از معلمان، برخی از قابلیت های نرم افزار بیگ بلو باتن برای آن ها بسیار پرکاربرد بوده است. در این مقاله قصد داریم تا قابلیت های پرکاربرد و امکانات ویژه بیگ بلو باتن را با شما نیز به اشتراک بگذاریم. پس اگر شما هم علاقه مند به آشنایی با امکانات ویژه بیگ بلو باتن می باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

چت آنلاین :

یکی ازامکانات ویژه بیگ بلو باتن که برای معلمان و دانش آموزان بسیار کاربردی است، قابلیت چت آنلاین می باشد. به واسطه این قابلیت، تمامی دانش آموزان می توانند سوالات و ابهامات خود را به صورت متنی و در پنجره چت مطرح نمایند. در این صورت حتی خجالتی ترین دانش آموزها نیز می توانند به راحتی مشکلات خود را با معلم در میان بگذارند. در بیگ بلو باتن، قابلیت چت خصوصی نیز قرار داده شده است. محتویات چت خصوصی برای سایرین قابل مشاهده نمی باشد و فقط طرفین ارتباط قادر به دیدن محتویات پیام چت می باشند. به همین دلیل در صورتی که معلمان بخواهند به هر یک از دانش آموزان به صورت تکی بازخوردی ارائه دهند، می توانند از این گزینه استفاده نمایند.

یکی از مزایای چت آنلاین این است که سوالات مطرح شده توسط دانش آموزان وقفه ای در روند تدریس معلمان ایجاد نمی کند. به عبارت دیگر، معلمان می توانند مبحث مورد نظر خود را تا انتها تدریس نمایند و سپس به سوالات مطرح شده توسط دانش آموزان در پنجره چت پاسخ دهند.

امکانات بیگ بلو باتن

 نظارت بر نحوه ضبط شدن کلاس آنلاین :

در بیگ بلو می توان کلاس های آنلاین را ضبط نمود. از این طریق تمامی مطالب آموزشی مطرح شده در کلاس یا وبینار آنلاین، ضبط می شود و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. این قابلیت موجب می شود تا شرکت کنندگان بتوانند به راحتی مطالب تدریس شده را مرور نمایند.

مدرسان می توانند بر نحوه ضبط شدن کلاس آنلاین نظارت داشته باشند. به عبارت دیگر، معلمان می توانند تصمیم بگیرند که چه بخش هایی از کلاس ضبط گردد و چه بخش هایی ضبط نشود. به طور مثال، اگر معلم بخواهد در میان کلاس به دانش آموزان استراحت دهد و نخواهد که این بخش ضبط گردد، تنها کافیست بر روی گزینه pause در قسمت رکورد کلیک نموده و ضبط کلاس را متوقف نماید. پس از اتمام زمان استراحت نیز می تواند بر روی گزینه resume کلیک نموده تا ضبط کلاس ادامه پیدا کند. در نهایت، بخش های مورد نظر مدرس ضبط شده و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

یادداشت های مشترک :

در بیگ بلو باتن بخشی تحت عنوان یادداشت مشترک قرار دارد که شما می توانید از آن استفاده نمایید. به واسطه این بخش می توان از دانش آموزان خواست تا مطالب مورد نظر خود را یادداشت نمایند. مدرسان می توانند دسترسی دانش آموزان به این یادداشت ها را کنترل نمایند. به عبارت دیگر، معلمان می توانند به همه دانش آموزان و یا تنها بخشی از آن ها اجازه دسترسی به یادداشت های مشترک را بدهند.

اشتراک گذاری صفحه نمایش در کلاس آنلاین :

به وسیله این قابلیت معلمان و دانش آموزان قادر خواهند بود تا به راحتی در کلاس آنلاین، صفحه نمایش خود را با سایرین به اشتراک بگذارند. معلمان در این بخش نیز می توانند کنترل های لازم را داشته باشند. به عبارت دیگر، معلمان می توانند به همه و یا تنها بخشی از دانش آموزان اجازه به اشتراک گذاری صفحه نمایششان را بدهند.

 اطلاعیه ها :

در نرم افزار بیگ بلو باتن، دانش آموزان می توانند برای انجام کارهای مختلف از معلم خود اجازه بگیرند. برای این منظور کافیست تا علامت دست را فعال نموده و مطلب مورد نظر خود را بیان کنند.

در صورتی که دانش آموزان دست خود را بالا ببرند، برای مدرس، اطلاعیه ای ارسال می شود که دانش آموز دست خود را بالا برده است. از این طریق معلم می تواند از این رویداد با خبر شده و به درخواست دانش آموز پاسخ مناسب بدهد.

نظارت بر صحبت کردن شرکت کنندگان در کلاس آنلاین :

به وسیله نرم افزار بیگ بلو باتن، معلمان در کلاس آنلاین می توانند به راحتی بر روی صحبت کردن دانش آموزان کنترل داشته باشند. به این صورت که مدرس هر زمان که بخواهد می تواند اجازه صحبت کردن به یک یا چند نفر از دانش آموزان را بدهد و هر زمان که بخواهد می تواند این قابلیت را از آن ها بگیرد. به این ترتیب مدرس می تواند به خوبی نظم کلاس آنلاین را رعایت نماید.

اتاق های استراحت برای تعامل بیشتر در کلاس آنلاین :

با استفاده از نرم افزار بیگ بلو باتن، شما می توانید در کنار کلاس آنلاین خود، یک یا چندین اتاق استراحت تعریف نمایید. از این طریق می توانید به راحتی دانش آموزان را گروه بندی کرده و به هر گروه یک اتاق استراحت اختصاص دهید. این گزینه می تواند به دانش آموزان کمک کند تا بیشتر با یکدیگر تعامل موثر داشته باشند.

امکانات بیگ بلو باتن

سخن پایانی :

در این مقاله، امکانات ویژه بیگ بلو باتن و قابلیت های پرکاربرد این نرم افزار را معرفی نمودیم. همان گونه که اشاره شد، نرم افزار بیگ بلو باتن یک نرم افزار جامع برای برگزاری کلاس و وبینار آنلاین می باشد. کلاسینار از برترین ارائه دهندگان خدمات بیگ بلو باتن در ایران می باشد. شما عزیزان می توانید برای اجاره وبینار و یا خرید بیگ بلو باتن به وب سایت کلاسینار مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *