برگزاری کلاس آنلاین

برگزاری کلاس آنلاین

کلاس های آنلاین:

تا چندی پیش کلاس های آموزشی بیشتر به صورت حضوری برگزار می گردید. به این صورت که افراد برای دریافت آموزش های مورد نظر خود، می بایست به صورت حضوری در محل برگزاری کلاس ها حضور پیدا می کردند و ساعات زیادی را برای رفت و آمد به محل برگزاری کلاس صرف می نمودند. اما با پیشرفت تکنولوژی، رویکردهای جدید آموزشی معرفی شدند. از جمله این رویکردهای آموزشی جدید می توان به آموزش مجازی یا آموزش آنلاین اشاره نمود. در این شیوه از آموزش، افراد ملزم به حضور فیزیکی در کلاس ها ندارند و می توانند. به راحتی و بدون محدودیت مکانی و زمانی از محتواهای آموزشی استفاده نمایند. به عبارت دیگر، کلاس آنلاین بستری را فراهم آورده اند تا افراد مختلف بتوانند در هر زمان و مکان دلخواه، از آموزش بهره مند گردند. در ادامه به بررسی کلاس های آنلاین و آموزش مجازی خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم می خواهید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب نمایید تا انتها با ما همراه باشید.

مزایای کلاس آنلاین:

اصلی ترین مزیت کلاس آنلاین، عدم محدودیت زمانی و مکانی برای برگزاری کلاس است. به طوری که شما می توانید به راحتی در خانه ی خود از آموزش اساتید برتر ایران و جهان بهره مند گردید و نیازمند حضور فیزیکی در کلاس ها نیستید. همچنین می توانید هر ساعتی را برای برگزاری کلاس های خود انتخاب نمایید و تنها محدود به برگزاری کلاس در ساعات ابتدایی روز نخواهید بود. از دیگر مزایای این کلاس ها، صرفه جویی در زمان است. با استفاده از آموزش غیر حضوری دیگر شما مجبور نیستید ساعت های زیادی را برای رفت و آمد به کلاس، در ترافیک منتظر بمانید. به علاوه می توانید مبلغی را که باید برای رفت و آمد به کلاس های حضوری هزینه می کردید پس انداز کنید. همچنین مرور دروس در این روش بسیار ساده و موثرتر است. زیرا کلاس آنلاین قابلیت ضبط شدن دارند و افراد می توانند در هر زمان به آرشیو کلاس ها مراجعه کنند و از محتواهای آموزشی استفاده نمایند.

مزایای استفاده از کلاس های آنلاین

در این کلاس ها به چه امکاناتی دسترسی خواهیم داشت؟

شما از طریق شرکت در کلاس های آنلاین، علاوه بر بهره مندی از امکانات کلاس های حضوری، از امکانات بیشتری نیز بهره مند می گردید. به طور مثال همانند. کلاس های حضوری اگر در حین آموزش، برای شاگردان، ابهام یا پرسشی به وجود آید، می توانند. به صورت صوتی یا متنی سوال مورد نظر خود را مطرح کنند. و پاسخ سوال خود را دریافت نمایند. اساتید می توانند فایل های مختلف مانند. pdf را در محیط آموزشی بارگذاری نمایند و از طریق این فایل ها موارد لازم را تدریس نمایند. از دیگر امکانات جالب و متفاوت کلاس های آنلاین، امکان ضبط کلاس های درسی می باشد. امکان برگزاری نظرسنجی و استفاده از تخته وایت برد نیز برای اساتید وجود دارد. همچنین شاگردان می توانند به صورت خصوصی با استاد خود از طریق پنجره چت در ارتباط باشند. امکانات ذکر شده در کنار سایر امکانات موجود در کلاس آنلاین . باعث می شود تا فرآیند آموزش در این روش به خوبی انجام شود.

امکانات موجود در کلاس های آنلاین

چگونه می توانیم در کلاس ها آنلاین شرکت کنیم؟

شرکت در کلاس آنلاین بسیار ساده است. برای حضور در کلاس آنلاین شما باید به اینترنت با سرعت و پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید. علاوه بر اینترنت. باید به دستگاه های هوشمند جهت اتصال به اینترنت و ورود به کلاس نیز دسترسی داشته باشید. برای اتصال به کلاس آنلاین می توانید. از کامپیوتر، لپ تاب، تبلت و یا گوشی موبایل خود استفاده نمایید. برای استفاده بهتر و مفیدتر از کلاس های آنلاین توصیه می گردد. از کامپیوتر یا لپ تاب استفاده شود. اگر قصد صحبت کردن در کلاس را دارید، بهتر از میکروفون، هدست و .. استفاده بنمایید. پس از فراهم نمودن امکانات لازم، می توانید. از طریق نرم افزار های توسعه داده شده. برای برگزای کلاس ها آنلاین، به کلاس درس مورد نظر خود متصل شوید. و لذت آموزش به صورت مجازی را تجربه کنید. 

امکانات مورد نیاز برای ورود به کلاس های آنلاین

استفاده کلاس های مجازی برای چه کسانی می تواند مفید باشد؟

استفاده از بستر فراهم شده برای برگزاری کلاس آنلاین می تواند برای همه سازمان هایی که می خواهند. با افراد در ارتباط باشند مناسب باشد. به طور مثال مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی می توانند. با استفاده از این بستر، ارتباط موثری میان شاگردان و اساتید خود برای انتقال مفاهیم آموزشی برقرار نمایند. از دیگر مزایای استفاده از این روش برای موسسات آموزشی، این است که علاوه بر استفاده از کلاس آنلاین. آن ها می توانند از سایر امکانات آموزشی مانند. برگزاری امتحان ها نیز استفاده نمایند. در سازمان ها و شرکت های مختلف نیز برای برگزاری جلسات کاری و بررسی فرآیند. پیشرفت کارها می توان از بستر ایجاد شده استفاده نمود. همچنین در این روش، سطح دسترسی های مختلفی برای افراد حاضر در کلاس ها در نظر گرفته می شود. بنابراین، هر یک از افراد حاضر در کلاس، بر اساس نقش خود. می توانند کارهای مختلفی انجام دهند. این مورد باعث مدیریت هر چه بهتر کلاس ها و جلسات می شود.

 

برگزاری کلاس های خصوصی در قالب کلاس خصوصی آنلاین 

کلاسینار این امکان را فراهم کرده است. تا با خرید این پلتفرم به صورت خصوصی وارد کلاس خصوصی آنلاین  شوید. و تشکیل یک کلاس خصوصی آنلاین با کیفیت برگزار کنید. و شما می توانید با اجاره وبینار و انجام وبینار آنلاین مشکلات سمینارهای خصوصی را پشت سر بگذارید.

 

سخن پایانی:

با توجه به موارد ذکر شده در خصوص کلاس آنلاین، مشخص است. که این سبک از آموزش، توانسته است انقلابی در روند آموزشی سنتی به وجود آورد. به همین دلیل امروزه و به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا به شدت مورد استقبال  قرار گرفته است. پس اگر شما هم قصد استفاده از این بستر جدید را دارید بهتر است هر چه زودتر فعالیت خود را شروع نمایید. تیم حرفه ای کلاسینار در این مسیر در کنار شما خواهد بود. کلاسینار به شما کمک خواهد کرد تا بستر لازم برای آموزش مجازی را به بهترین شیوه ممکن فراهم کنید. کلاسینار به شما این امکان را می دهد که از میان پلتفرم های بومی و جهانی برای آموزش، هر کدام را دوست دارید. انتخاب نموده و استفاده نمایید. همچنین شما می توانید. برای کنترل بیشتر امور آموزشی در کنار استفاده از کلاس های آنلاین، از بستر مدیریت آموزش مجازی(LMS) نیز استفاده نمایید. برای استفاده از خدمات ذکر شده تنها کافیست به وب سایت ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *