رمز موفقيت معلمان موفق

رمز موفقيت معلمان موفق چيست؟

بسیاری از افرادی که می خواهند تدریس نمایند به دنبال یافتن رمز موفقيت معلمان موفق می باشند. همه ما مي دانيم که تدريس و آموزش به ديگران بيش از هر چيز از عشق و علاقه نشات مي گيرد. به طوري که بسياري از معلمان، از همان دوران کودکي متوجه عشق و علاقه خود به تدريس و آموزش مي شوند. براي يک معلم بهترين اتفاق مي تواند اين باشد که روند کلاس مطابق آنچه تصور مي کرده است پيش برود. اما در بسياري از مواقع در کلاس آنلاين و حضوري چالش هايي به وجود مي آيند که براي حل آن ها معلمان بايد تجربه و خلاقيت مناسب را داشته باشند.

در اين مقاله قصد داريم تا رمز موفقيت معلمان موفق را به شما انتقال دهيم. به عبارت ديگر، در اين مقاله مي خواهيم نکاتي را که مي تواند در تدريس موفق به شما کمک نمايد را به شما معرفي کنيم. پس اگر مي خواهيد رمز موفقيت معلمان موفق را بدانید، تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

رمز موفقيت معلمان موفق

براي داشتن تدريس موفق بايد به چه نکاتي توجه نماييد؟

سعي کنيد هميشه توجه دانش آموزان را به کلاس جلب نماييد :

تقریبا می توان گفت که تمامی معلمان موفق اظهار نموده اند که تلاش برای جلب نمودن توجه دانش آموزان در حین تدریس چقدر می تواند مهم باشد. این موضوع بدیهی است. چرا که برای هیچ مدرسی خوشایند نیست که دانش آموزان در کلاس آنلاین یا حضوری به درس توجه ننمایند و یا برای اتمام کلاس لحظه شماری کنند. اما سوال مهم اینجاست که برای این موضوع چه راهکارهایی وجود دارد؟ برای این موضوع راه حل های متفاوتی وجود دارد.

به طور مثال شما می توانید در شروع تدریس هر مطلبی هدف از تدریس آن مطلب را بیان نموده و به دانش آموزان یادآوری کنید که در انتهای تدریس مطلب قادر به انجام چه کارهایی خواهند بود. شما همچنین می توانید برای جذابیت بیشتر موضوع، تدریس خود را با مطالب کنجکاو کننده و بحث برانگیز شروع نمایید. به این ترتیب دانش آموزان برای توجه به مطلب مورد نظر ترغیب خواهند شد. برای انجام این موضوع می توانید در کلاس آنلاین، تدریس خود را با یک ویدیو یا اسلاید جالب یا بحث برانگیز شروع کنید. همچنین توجه داشته باشید که مدت زمان تدریس شما نباید طولانی شود. زیرا در این صورت ممکن است دانش آموزان تمرکز خود را روی موضوع مورد نظر از دست بدهند.

مرکز آموزش

مرکز آموزش و سوالات متداول

سوالی دارید؟ اینجا جستوجو کنید

سرعت تدریس نیز می تواند بر میزان توجه دانش آموزان تاثیرگذار باشد. به همین دلیل سعی نمایید مطالب را با سرعت مناسبی به دانش آموزان انتقال دهید. در این صورت دانش آموزان همراهی بیشتری با شما خواهند داشت. از دیگر مواردی که می تواند به شما کمک نماید، این است که در حین تدریس، از دانش آموزان سوال بپرسید و آن ها را با مطلب مورد نظر درگیر نمایید. با انجام این کار دانش آموزان کمتر دچار حواس پرتی خواهند شد. اگر کلاس درس شما به صورت آنلاین باشد، شما گزینه های مختلفی برای انجام این کار در دسترس خواهید داشت. به طور مثال می توانید از نظرسنجی آنلاین، قابلیت چت آنلاین و …. که در نرم افزار بیگ بلو باتن قرار داده شده است برای درگیر کردن دانش آموزان در فرآیند تدریس استفاده نمایید.

کلاس آنلاین خود را تعاملی برگزار کنید :

تعاملی برگزار نمودن کلاس های درس در آموزش آنلاین و حضوری بسیار مهم است. اما در کلاس آنلاین که دانش آموزان از راه دور در کلاس حاضر می شوند اهمیت بیشتری دارد. برای انجام این موضوع می توانید از قابلیت های مختلف نرم افزار بیگ بلو باتن استفاده نمایید. به طور مثال می توانید از دانش آموزان خود بخواهید تا مواردی که از آن ها خواسته شده را بر روی تخته وایت برد مجازی یادداشت نمایند. شما همچنین می توانید در حین تدریس خود از مطالب موجود در سطح اینترنت نیز استفاده نمایید. به طور مثال می توانید در هنگام تدریس در کلاس آنلاین،  موضوع مورد نظر را در اینترنت جست و جو نمایید و مثال های عینی در رابطه با آن موضوع را به دانش آموزان نشان دهید.

دانش آموزان را به گروه های مختلف تقسیم نمایید :

شما می توانید دانش آموزان را به گروه های 2، 3، 4 و یا 5 نفره تقسیم نمایید. سپس می توانید از گروه های مختلف بخواهید تا در خصوص مطلب تدریس شده، فعالیت های مختلفی را انجام دهند. شما همچنین می توانید به صورت جداگانه به گروه های مختلف سر بزنید و مشکلات هر گروه را برطرف نمایید. اگر کلاس شما به صورت آنلاین برگزار می شود، برای تقسیم بندی دانش آموزان به گروه های مختلف می توانید از اتاق های استراحت تعبیه شده در نرم افزار بیگ بلو باتن استفاده نمایید.

رمز موفقيت معلمان موفق

به یاد داشته باشید که دانش آموزان با انجام فعالیت های گروهی در کلاس، برای انجام سایر فعالیت های گروهی که ممکن است در طول زندگی خود با آن مواجه شوند، آماده می شوند.

در پایان تدریس، ارزیابی را فراموش نکنید:

در پایان تدریس هر مطلب می توانید میزان یادگیری دانش آموزان را بسنجید. البته سعی کنید که کوییزها و ارزیابی خود را به گونه ای برگزار کنید که دانش آموزان به انجام آن ترغیب شوند. به طور مثال در پایان تدریس موضوع مورد نظر، مسابقه ای در کلاس برگزار کنید. سپس با پرسش سوالات جالب و مهم دانش آموزان را به چالش بکشید. می توانید برای طرح پرسش های خود از تصاویر جذاب نیز استفاده نمایید. فراموش نکنید که در پایان مسابقه برای فرد و یا گروه برنده، امتیاز و یا جایزه ای در نظر بگیرید.

کلاس آنلاین خود را ضبط نمایید :

در نرم افزار بیگ بلو باتن، قابلیت جذابی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن کلاس آنلاین خود را ضبط نمایید. انجام این کار می تواند برای معلمان و دانش آموزان مفید باشد. چرا که دانش آموزان می توانند مطالب درسی را دوباره مرور نمایند. همچنین معلمان می توانند با ویرایش بخشی از قسمت های کلاس،  کلاس های درس خود را در قالب وبینار آنلاین به سایرین ارائه کنند.

سخن پایانی :

در این مقاله سعی نمودیم تا رمز موفقيت معلمان موفق را به شما عزیزان ارائه دهیم. شما می توانید برای برگزاری انواع کلاس ها و وبینار آنلاین خود از خدمات مختلف کلاسینار استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *