سمینار آنلاین در بستر فضای مجازی

سمینار آنلاین در بستر فضای مجازی

سمینار آنلاین در بستر فضای مجازی

کلاس های آنلاین ابزاری کمک آموزشی برای همه ی سنین:

    کلاس آنلاین مقوله ای است که این روزها تقریبا همه با آن آشنا هستند. خصوصا از زمانی که اپیدمی کرونا آغاز شد؛ بحث در این خصوص بیشتر رایج شد. با تعطیل شدن مدارس و دانشگاه ها، اپلیکیشن های جدیدی برای برگزاری کلاس های آنلاین معرفی شدند. در واقع این روش تدریسی در گذشته هم رایج بود ولی نه به این شدت. معلمان، دبیران و اساتید این روش تدریسی را صرفا به عنوان یک روش کمک آموزشی می دانند نه جایگزینی برای روش تدریس حضوری. چرا که آن ها اعتقاد دارند استفاده از زبان بدن در حین تدریس حضوری و ارتباط گرفتن با دانش آموزان و دانشجویان، باعث القای مفاهیم عمیق تر و بیشتری به افراد خواهد شد. در این بین اما دانش آموزان و دانشجویان راضی تر بودند و شیوه ی مجازی را بهتر و بیشتر می پسندیدند.

    در ادامه به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • تشکیل سمینار یا همان وبینارآنلاین در فضای مجازی
  • سایر برنامه های مناسب در جهت شکل گیری کلاس های مجازی
  • خرید یا اجاره وبینار آنلاین کدام بهتر است؟
  • بیگ بلو باتن، وب سایتی جهت خرید و یا اجاره ی سمینارهای آنلاین
  • اهمیت تشکیل جلسات مجازی

    تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برگزاری وبینار

تشکیل سمینار آنلاین در فضای مجازی:

    گرچه سمینار حضوری ترجیح بسیاری از افراد است ولی با اوج گیری کرونا، شاهد شکل گیری سمینار آنلاین بودیم. این جلسات مجازی در بسترهایی که به این منظور طراحی شده اند؛ برگزار می شوند. اپلیکیشن هایی مانند ادوبی کانکت یکی از پیش قراولان در زمینه ی تشکیل کلاس ها و سمینارهای مجازی است. نام این اپلیکیشن را اکثرا شنیده اید و با آن کار کرده اید. خوبی آن این است که کاربر هنگام کار کردن با آن با سختی مواجه نمی شود و به عبارتی پیچیدگی خاصی ندارد. امکان ضبط کلاس ها نیز یکی دیگر از مزیت های این برنامه است.

سایر برنامه های مناسب در جهت شکل گیری کلاس های مجازی:

    علاوه بر نرم افزار ادوبی کانکت، نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که می توانند در تشکیل سمینار آنلاین و کلاس های مجازی مفید باشند. نرم افزارهایی مانند کلاس روم، زوم، فراروم، بیگ بلو باتن، اسکای روم و سی روم از جمله برنامه هایی هستند که از کیفیت بالای صدا و تصویر برخوردارند. لذا هنگام استفاده از این برنامه ها برای تشکیل جلسات آنلاین، می توانید حداکثر استفاده را از جلسه ی مذکور بکنید. در این بین بعضی از افراد یا ارگان ها دارای حساب کاربری خاصی در هر یک از این نرم افزارها هستند و از این رو می توانند به راحتی نسبت به تشکیل جلسات مجازی خود اقدام کنند. در حالی که ممکن است برخی از افراد دارای چنین حسابی نباشند. در این صورت این افراد باید نسبت به خرید یا اجاره ی کلاس های آنلاین اقدام کنند.

خرید یا اجاره وبینار آنلاین کدام بهتر است؟

    خرید کلاس آنلاین ممکن است برای تشکیل کلاس های محدود، چندان مقرون به صرفه نباشد. پیشنهاد بعدی اجاره وبینار است. برای اجاره ی چنین بسترهایی، می توانید با توجه به تعداد نفراتی که در کلاس شرکت می کنند و بازه ی زمانی مد نظرتان، گزینه ی مناسب را انتخاب نمایید. شما عزیزان می توانید  برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاوران خبره ی بیگ بلو باتن تماس بگیرید. مشاوران مذکور همه روزه و به صورت 24 ساعته آماده ی ارائه ی خدمت به شما عزیزان خواهند بود. در انتهای سایت گزینه های پیشنهادی جهت خرید و یا اجاره ی کلاس های آنلاین موجود می باشد. می توانید با بررسی شرایط کلاس هایتان نسبت به خرید و یا اجاره ی آن ها اقدام کنید.

وبینار چیست و انواع آن

بیگ بلو باتن، وب سایتی جهت خرید و یا اجاره سمینارهای آنلاین:

    بیگ بلو باتن برنامه ای متن باز است که امکان خرید یا اجاره وبینار آنلاین را به کاربران می دهد. از جمله خدمات و قابلیت های این برنامه این است که به شما امکان به اشتراک گذاری راحت و بدون دردسر فایل ها و پی دی اف ها را خواهد داد. هم چنین شما می توانید به صورت صوتی و تصویری نیز با اعضای گروه ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب حس و حال یک جلسه ی سودمند برای شما تداعی خواهد شد. ضمن این که استاد و Presenter می تواند جلسه را ضبط و رکورد کند. کلاس ضبط شده حدود چند ساعت بعد در وب سایت و پنل شخصی شما موجود خواهد بود و می توانید مجدد آن را تماشا کنید و از اطلاعات آن بهره بگیرید.

اهمیت تشکیل جلسات مجازی:

    علاوه بر تشکیل کلاس ها و سمینارها در فضای مجازی، به کرات دیده شده است که وبینارها و جلسات شرکت ها و موسسات مختلف نیز در فضای مجازی تشکیل می شوند. این امر خصوصا زمانی انجام می شود که تشکیل جلسه بسیار فوری می باشد و از طرفی اعضای جلسه در دسترس نیستند. به این ترتیب یکی از بهترین گزینه ها تشکیل جلسه به صورت مجازی است. به طور مثال در زمان وقوع بحران هایی مانند سیل، زلزله، طوفان و مانند این ها، لازم است تا هر چه سریع تر ستاد بحران تشکیل جلسه دهند و در این خصوص تصمیم گیری کنند. البته چه بهتر است که افراد متخصص در هر زمینه وارد عمل شوند و واقعا به تصمیم های گرفته شده عمل کنند. به هر حال برای خرید و یا اجاره ی بستری برای تشکیل چنین جلساتی می توانید به وب سایت بیگ بلو باتن مراجعه کنید و نسبت به خرید بیگ بلو باتن اقدام نمایید.

    لازم به ذکر است که هنگام استفاده از فضای بیگ بلو باتن دیگر نیازی به استفاده از نرم افزارهای جانبی و کمکی را نخواهید داشت. ضمن این که بر خلاف سایر اپلیکیشن های مرتبط، در این برنامه امکان دانلود جلسه و کلاس ضبط شده برای هر کاربر وجود دارد. در این برنامه امکان حضور و غیاب اعضای حاضر در جلسه به همراه ثبت اطلاعات آن ها، وجود دارد. یکی دیگر از امکانات این برنامه این است که ارائه دهنده ی کلاس می تواند دسترسی اعضای گروه را به یک سری امکانات سیستم محدود کند.

سخن پایانی:

کلاسینار راهکار برگزاری کلاس و جلسات آنلاین  به صورت کلاس آنلاین،وبینار آنلاین،کلاس خصوصی آنلاین،اجاره وبینار،اپلیکیشن بیگ بلو باتن، به همراه امکانات متنوع آموزشی و ارتباط دو سویه کاربران و تجربه یک اتفاق خوب بر بستر وب می باشد خدمات یکپارچه و بومی شده کلاسینار به همراه پلتفرم های مشهور دنیا که می‌تواند تمامی مشکلات دیگر پلتفرم‌ها را جبران و برطرف کند تا محیط مناسبی در اختیار شما قرار دهد. در پایان از همراهی صمیمانه ی شما عزیزان و بزرگواران کمال تشکر و قدردانی را داریم. امیدواریم مطالب این مقاله مورد استفاده ی شما دوستان قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *