تبدیل وبینار به محتوا: چگونه؟

وبینار آنلاین با کلاسینار

تبدیل وبینار به محتوا: چگونه؟

محتوای بازاریابی هنوز سودمند است. نیل پاتل آن را اینطور می گوید، « بازاریابی محتوایی هنوز به یک دلیل ساده شکوفا است: آن چیزی است که مردم می خواهند. مردم دنبال بنرهای مزاحم، تبلیغات و بالاپرها نیستند.» عددها نیز خبر از آن دارد که محتوا هنوز پادشاه است: نسبت به دیگر تاکتیکها، بازاریابی محتوایی 62% هزینه کمتری دارد ولی می تواند سه برابر لیدسازی کند. در این مطلب قصد داریم که در مورد تبدیل وبینار به محتوا جهت بازاریابی صحبت کنیم.

در این مطلب می خوانید:

می تواند برای تیمهای بازاریابی سخت باشد که دائماً محتوای هوشمند و درگیرکننده برای حضار هدف خود بسازند. یکی از بهترین ابزارهای محتوایی، این روزها وبینار است. محتوای ویدیویی هنوز بهترین ابزار برای رسیدن به حضار خود در سال 2021 است. ولی یک وبینار می تواند به طرق مختلفی بازتعریف شود تا مکرراً مشتریان بالقوه را درگیر کند و از نظر هزینه به شما کمک کند. اگر در بازاریابی وبیناری کمک نیاز دارید، این بلاگ به شما نشان می دهد چگونه با استفاده از محتوای ویدیویی به روشهای خلاق و درگیر کننده بازدیدکننده را تبدیل به مشتری کنید.

تبدیل وبینار به محتوا: بهترین روندهای بازاریابی وبیناری

یک وبینار اولین گام است. از منظر بازاریابی محتوایی، یک رویداد وبینار ضبط شده هدیه است که همیشه چیز ارزشمند ارائه می کند. یک رویداد ویدیویی یک ساعته می تواند از طریق جادوی بازاریابی وبیناری به چند محتوای ارزشمند خرد شود. برخی نمونه های بهترین روندهای بازاریابی وبیناری شامل موارد ذیل است:

  • آوانویسی وبینار برای سئو
  • تبدیل وبینار به مقالات
  • تبدیل وبینار به ویدیوی با طول کامل
  • استفاده از اسنیپتهای ویدیو برای بازاریابی وبیناری
  • خلق Q&A
  • ساخت اینفوگرافیک
  • استفاده ازمحتوا برای سخنرانی در شوی تجاری

تبدیل وبینار به محتوا: آوانویسی وبینار برای سئو

شوربختانه، وبینار شما با سئو انطباقی ندارد. زیرا خزندگان موتور جستجو نمی توانند همه آن محتوای غنی را برگیرند اگر آن نوشته نشده باشد. یعنی، الگوریتمهایی که گوگل و دیگر موتورهای جستجو استفاده می کنند نمی توانند فایلهای صوتی را واکاوی کنند. ولی، می توانید از این اثر بازاریابی وبیناری بهره ببرید و فقط آن را به صورت آوانویسی در بیاورید. در آن صورت، می توانید اسنیپتها را از وبینار جدا کرده و آنها را روی وبگاه یا مطلب بلاگ قرار بدهید، یا هر نوع دیگر محتوا که احتیاج دارید تا خزندگان موتور جستجو بتوانند محتتوا را ببینند.

تبدیل وبینار به محتوا : تبدیل وبینار به مقالات

بازاریابی وبیناری بالطبع تبدیل به بلاگهایی در وبسایت شما می شود، به ویژه بعد از این که آوانویسی شد. تیم بازاریابی شما ممکن است تلاش کند که مرتب و طبق قاعده روی بلاگهای شما مطلب بگذارد، لذا بالطبع یک وبینار به آنها مقدار زیادی محتوای خوب می دهد. از هر بازاریابی بپرسید و آنها می گویند که بهترین روند بازاریابی وبیناری استفاده از وبینار ضبط شده است و تبدیل آن به محتوای مکتوب است. اگر شما روی لینکدین، مدیوم یا هرجای دیگری که حضار شما آن را خواهند خواند مطالب را منتشر می کنید نیز آن کار موثر است. خلاق باشید: از ارائه دهنده وبینار بخواهید که یک بلاگ مهمان بنویسد یا یک فرمت سبک مصاحبه برای بلاگ  با استفاده از محتوای وبیناری بسازد.

تبدیل وبینار به محتوا : تبدیل وبینار به ویدیویی با طول زیاد

شما چند گزینه دارید که با ویدیو ضبط شده از وبینار چه کنید. می توانید از آن به عنوان ابزار آموزشی استفاده کنید که کاربر هر وقت خواست از آن استفاده کند تا تجربه رایگان یا بپرداز تا اجرا شود به وجود آورید. به شکلی بدیل، می توانید آن را به ویدیویی با طول کامل تبدیل کرده و آن را در وبگاه خود قرار دهید. تنها کاری که باید بکنید این است که یک تیتر در ابتدا و یک سخن پایانی در انتها اضافه کنید. می توانید همچنین محتوایی فراتر از دیوار ثبت قرار بدهید، به طوری که بتوانید ایمیلها را گرفته و بعداً پیگیری کنید.

ولی آنجا متوقف نشوید. مطمئن شوید که مرتب ویدیو را روی شبکه اجتماعی ارتقا می دهید تا آن را با مخاطبان دیگر اشتراک کنید.

بازاریابی وبیناری می تواند به مردم اجازه دهد که از محتوای شما در همه ساعات مصرف کنند، حتی وقتی وبینار تمام شد.

تبدیل وبینار به محتوا : استفاده از اسنیپتهای ویدیو برای بازارایابی وبیناری

سخت است که یک ساعت تمام برای یک ویدیو بنشینید و برای بعد آن برنامه ریزی نکنید، ولی میتوانید قطعات کوچکی از وبینار را گرفته و ان را به قطعات کوچکتر خرد کنید. اینها برای مطلبهای شبکه اجتماعی خیلی خوب هستند. به شکلی دیگر، می توانید آنها را به صفحات وب مختلف روی سایت خود اضافه کنید. این محتوا می تواند استفاده شود تا برای ساخت ترافیک در یوتیوب استفاده شود یا در پویش ایمیل به مصرف کنندگان بالقوه ارسال شود.

خلق سوال و جواب

بسیاری از وبینارها در پایان یک جلسه پرسش و پاسخ دارند. آن داده ها می تواند استفاده شود تا صفحات پرسش و پاسخ خلق شود که برای سئو خیلی جذاب هستند.

ساخت اینفوگرافیک

محتوای بصری همیشه برای بازدیدکنندگان جذابتر است. می دانستید که ….

  • مردم 10 درصد از چیزی که می شنوند را به یاد می سپارند.
  • مردم 65% چیزی که می بینند را به یاد می سپارند.

برای همین بیشتر شرکتها از اینفورگرافیک بهره می برند و به نظرشان برای مخاطبان آنها جذاب و موثر است. یک اینفوگرافیک نوعی از محتوای بصری است که از گرافیک استفاده می کند تا یک نکته را ترسیم کند. می توانید از اطلاعات و نقل قولها از وبینار خود استفاده کنید تا اینفوگرافیک چشم نواز و رنگارنگ خلق کنید، که قطعاً برای  مخاطب شما جذاب خواهد بود. این یک روش دیگر از تبدیل محتوای وبیناری به چیزی است که می توانید بعداً استفاده کنید.

استفاده از محتوا برای سخنرانی در عَرضۀ تجاری

این مورد آخری است اما به همان اندازه قبلی ها مهم است که اگر شما در یک عرضۀ تجاری (trade show) حضور می یابید، می توانید از وبینار در غرفۀ خود استفاده کنید و آن را دائماً پخش کنید تا مردم بیشتری را جذب کنید. وبینار می تواند همچنین وقتی سودمند باشد که سخنران علاقه دارد که یک تنفس یا نکته کلیدی را در نمایشگاه تجاری ارائه کند. نه تنها وبینار می تواند تاثیر ارائه دهنده را برای اجتماعی که برای سخنرانی رزرو کرده اند نشان دهد، بلکه شما یک موضوع از پیش ساخته دارید که می توانید مکرراً در جاهای دیگر از آن بهره ببرید.

محبوبیت محتوای ویدیویی و وبینار آتی شما

ویدیو ابزار نامبر وان (شمارۀ یک) برای بازاریابی است که به مخاطب دسترسی دارند و آنها را درگیر می کنند. برخی از آماری که می دانیم شامل موارد زیر است:

  • بازدیدکنندگان هر روز بیش از دو میلیارد ویدیو توییتر می بینند.
  • امسال، 82% ترافیک اینترنت مصرف ویدیو خواهد بود.
  • ویدیوهای شبکه اجتماعی 1200% اشتراک بیشتر از تصاویر و متن جمعاً با هم تولید می کند.

کلاسینار راهواری برای اثر بازاریابی وبیناری بعدی شما است. ما به مشتریان خود سکوی میزبانی وبینار با مشخصه غنی و همچنین خدمات کنفرانس ویدیویی ارائه می کنیم. می توانید آموزش برخط ، نمایش محصول یا رویدادهای دیگر را راه اندازی کرده و آنها را ضبط کنید و آنها را با مشتریان خود به طرق مختلف اشتراک کنید تا به نفع سازمان خویش کار کنید. کلاسینار یک ابزار کنفرانس ویدیویی امن و 100 درصد مبتنی بر مرورگر و رمزگذاری شده است، پس  هیچ دانلود بی سرانجام، یا خطر ناک که مشتریان شما را آهسته کند وجود ندارد.

ما همینجا هستیم تا به شما کمک کنیم که محتوای وبینار خود را بیشینه کنید. ما را فرابخوانید تا بدانید چگونه می توانیم به شما در کسب و کارتان کمک کنیم.

کلاسینار بزرگترین مشکلات کنفرانس ویدیویی مدرن را حل می کند. برای کاربران، آن یک سکوی چند جانبه است که هم کنفرانس ویدیویی و هم وبینار را در یک واسط تک و ساده شده ارائه می کند. برای حضار، آن 100% مبتنی بر مرورگر است و آن را بسیار سهل الوصول می کند. ملحق شدن به یک جلسه با یک کلیک دستاوردی فوری است. برای شرکتها، آن بسیار قابل سفارشی شدن است، با گزینه های برچسب گذاری سفید برای راهکار برند شدۀ خصوصی. برای توسعه دهندگان ، آن یک مبتنی بر API است و به راحتی ادغام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *